Huidproblemen

Iedere huid is anders en heeft een eigen aanpak nodig. Onze behandelingen worden op maat gemaakt en aangepast aan uw behoeften en wensen. U vindt hier beneden een overzicht van verschillende huidaandoeningen.

Plan een consult of bel ons op +31(0) 43 20 50 100

Huidproblemen

Acné

Acné is een veelvoorkomende huidaandoening die zich uit in ontstekingen van de talgklieruitgang. Je kunt de huidaandoening herkennen aan de aanwezigheid van mee-eters, puistjes en/of rode bultjes.

Couperose

Couperose is een zichtbare verwijding van rode bloedvaatjes in het gezicht en kan als cosmetisch storend worden ervaren. De huid kleurt rood wanneer de doorbloeding van de huid wordt gestimuleerd door bijvoorbeeld inspanning of emoties. De roodheid trekt normaliter na enige tijd weer weg.

Gesprongen adertjes

Gesprongen bloedvaatjes in het gezicht kunnen erg storend en soms zelfs pijnlijk zijn. Een behandeling met laser of IPL is een veilige methode om vaatjes te verwijderen. De vaatjes zijn zichtbaar omdat ze verwijd zijn. Dit wordt in het gezicht ook wel couperose genoemd.

Grove poriën

Poriën zijn de openingen in de huid waaruit talg en zweet naar het oppervlak wordt gebracht. Poriën komen voor over het gehele lichaam. Er wordt gesproken van grove poriën wanneer ze meer opvallen. Dit wordt vaak gezien bij de neus, wangen en op het voorhoofd omdat de talgklieren op deze plekken actiever en groter zijn. Andere oorzaken van grove poriën kunnen zijn: verstopte poriën, een vette huid, verkeerd cosmetica gebruik of een verouderde huid.

Littekens

Een litteken ontstaat door een diepere verwonding van de huid, door bijvoorbeeld een operatie, ongeval of schade van de huid na een huidaandoening. Wanneer de diepere huidlagen beschadigt raken, zal de huid nieuw weefsel moeten aanmaken om het 'defect' op te vullen. Het nieuwe weefsel is anders van structuur waardoor een litteken er altijd anders uitziet en aanvoelt dan de normale huid.

Melasma

Melasma, ook wel zwangerschapsmasker genoemd, is een chronische pigmentaandoening waarbij de huid onregelmatige, grillig gevormde bruine vlekken in het gezicht vertoont.

Pigmentvlekken

Pigmentvlekken ontstaan door een opeenhoping van pigment in de huid. De meeste pigmentvlekken ontstaan voornamelijk op de delen van onze huid die het meest frequent worden blootgesteld aan zonlicht, zoals het gezicht, het decolleté, armen en handen.

Rosacea

Rosacea is een chronische huidaandoening die zich uit in een rode huid, vaak met kleine bultjes, puistjes en een grove huidstructuur. De huid is kwetsbaar en geeft snel een ontstekingsreactie die kan voorkomen in verschillende stadia. Naarmate de stadia verder vorderen, kunnen de klachten langer, of zelfs permanent aanhouden. Rosacea komt meestal voor op de wangen en de neus, maar soms ook op de kin of het midden van het voorhoofd.

Verslapte huid

Huidverslapping ontstaat door het verlies van collageen en elastine in de huid waardoor lijnen meer zichtbaar worden en de gezichtscontouren minder goed worden. Dit komt onder andere door de invloeden van zon, voeding, medicatie, roken en alcohol. Daarnaast vermindert de ondersteuning van de huid door afname van bot- en vetweefsel. Door het verslappen kan het gelaat een vermoeide of trieste uitstraling krijgen. We kunnen de huid met verschillende technieken in verschillende huidlagen behandelen om de huid te verstrakken en steviger te maken.

Ongewenste haargroei

Iedereen heeft haren op zijn lichaam. Tegenwoordig is het gewenst om een deel van deze ongewenste haren te waxen, scheren of te epileren. Het nadeel van deze behandeltechnieken is dat dit voor ingegroeide haren kan zorgen.

Overmatig zweten

Overmatig zweten, ook wel hyperhydrosis genoemd, kan in het dagelijks leven erg vervelend zijn. Een behandeling met botulinetoxine is een makkelijke en effectieve behandeling hiervoor.